STRATEGIA DE BRAND
Brand-ul este mai mult decât numele, logo-ul sau afacerea ta, este percepția pe care trebuie să o creezi pe piață, este imaginea din mintea consumatorilor și valorile pe care aceștia le atribuie afacerii, produsului sau serviciului tău. Este chiar acea imagine cu care te identifici.
De ce ai nevoie de strategia de brand?
Strategia de brand te ajută să înțelegi cine ești tu, care este serviciul / produsul tău și care este mesajul pe care vrei, de fapt, să îl transmiți.
E foarte important să îți definești caracteristicile și valorile după care te ghidezi înainte de a comunica cu publicul tău. Lipsa unei imagini coerente și schimbările dese vor crea confuzie consumatorilor și astfel, fără o fundație stabilă, business-ul tău va avea de suferit pe termen lung.
Strategia de brand vine în sprijinul tău prin faptul că îți creează de la început acele direcții de design, prezentare, comunicare și poziționare în raport cu clienții, dar și cu concurența ta. Te diferențiază, spune povestea ta și arată clar care sunt intențiile și valorile tale, astfel încât să atragi clienții de care ai nevoie.
Cine ești tu?
Ce imagine vrei să creezi în mintea publicului tău?
În definirea strategiei de brand trebuie să iei în calcul mai multe componente precum scopul, viziunea, misiunea, valorile, tonul, slogan-ul, mesajul, dar și componentele grafice precum logo-ul, fonturile, paletele de culori și celelalte elemente de design care vor face brand-ul tău reconoscibil.
Ce presupune strategia de brand?
Strategia de brand presupune identificarea și parcurgerea mai multor pași pentru a ajunge la rezultatul dorit. Necesită o perioadă relativ vastă de timp și efort pentru ca fiecare componentă a brand-ului să fie cât mai clară, bine conturată și autentică.
Brand-ul înseamnă poveste, scop, autenticitate și conexiune cu clienții
O strategie de brand
bine definită te va ajuta să:
- Să te cunoști mai bine;
- Să ai mai multă încredere în produsele / serviciile tale;
- Să te diferențiezi pe piață față de concurenții tăi;
- Să comunici mai clar și să atragi clienții de care ai tu nevoie;
- Să îți cunoști misiunea, valorile și povestea de viitor;
- Să nu mai bâjbâi în comunicarea din Social Media;
- Să te conectezi emoțional cu clienții tăi.
Atenție!
Strategia de brand include identitatea vizuală a brand-ului!
Identitatea vizuală cuprinde logo-ul, fonturile, paleta de culori, elemente de design și comunicare grafică. Dupa dezvoltarea strategiei de brand, identitatea vizuală a brand-ului poate fi extrasă, prezentată și utilizată ca atare, fără a face referire la povestea care o susține.
STREATEGIA DE BRAND:
Include logo-ul și identitatea vizuală a brand-ului și, în plus, răspunde unor întrebări precum:
- Care este misiunea ta?
- Ce vrei să aduci nou pe piață?
- Prin ce te diferențiezi de ceilalți competitori?
- Care este povestea ta și cum te conectezi cu clienții tăi?
Brand Strategy Package
1. Povestea și direcțiile brand-ului
-
Scop
-
Viziune
-
Misiune
-
Definirea clientului / pieței
2. Tipul de comunicare
-
Tonul, vocea, personalitatea
-
Sloganul
-
UVP (Unique Value Proposition) – Propoziția de valoare unică
3. Logo-ul și identitatea vizuală
-
Logo (vectorial, în variante pentru web și print)
-
Fonturi
-
Palete de culori
-
Elemente de identitate vizuală
-
Ghid de utilizare a logo-ului și elementelor de brand