Creare Magazin Online
Implementare module de facturare, plată online și platformă curier
Pe lângă design-ul intuitiv și functionalitățile avansate, un magazin online trebuie să asigure în permanență o experiență de cumpărare cât mai simplă pentru a genera vânzări maxime.
Avantajele unui magazin online
- Oferă utilizatorilor acces non-stop la produsele și serviciile tale, fără restricțiile programului unui magazin fizic;
- Poți implementa strategii de marketing care să atragă clienți noi sau să îi fidelizeze pe cei existenți;
- Te poți face cunoscut în piață mult mai rapid și poți genera vânzări mai mari decât în cazul unui magazin fizic;
- Îți poți prezenta mult mai detaliat produsele, evidențiind calitățile, beneficiile și ce le diferențiază de cele ale concurenței;
- Poți avea costuri de mentenanță mult mai reduse decât în cazul unui sediu de lucru;
- Poate suplimenta vânzările unui magazin fizic deja existent prin faptul că oferă informații adiacente despre produsele comercializate și ofertele periodice.
“Ok, dar eu am puține produse și le vând pe Instagram. Pentru ce am nevoie de magazin online?”
Pentru că ai nevoie de un spațiu al tău în care să creezi brand-ul și să investești în creșterea afacerii și a încrederii clienților tăi. Prezența în online și vânzarea către public nu se rezumă la Social Media, ci implică o strategie integrată de content, promovare, SEO, modalități automate de livrare și facturare, precum și acțiuni de atragere și retenție a clienților.
Social Media este de real ajutor pentru promovarea afacerii tale, dar dacă una dintre platformele pe care ești prezent și ți-ai concentrat comerțul se închide peste noapte, nu ai niciun cuvant de spus și întreaga ta activitate dispare. Magazinul tău online va continua, însă, să existe și să permită clienților să plaseze comenzi.
Elemente obligatorii și necesare pentru un Magazin online
O platformă stabilă de comerț electronic
Platforma de e-commerce se stabilește, la început, în funcție de numărul de produse și de complexitatea magazinului (categorii, modalități de livrare, plată, număr de vizitatori estimat etc). Însă, pe măsură ce afacerea crește, platforma de comerț electronic trebuie să facă față mai multor elemente precum, de la redarea cataloagelor de produse până la gestionarea volumelor mari de comenzi.
Un design responsive și viteză mare de încărcare
Design-ul responsive este deja un must-have de câtiva ani, având în vedere numărul mare de utilizatori care accesează informații de pe telefon. De aceea, structura, produsele, textele și imaginile trebuie să se adapteze atât la dimensiunea unui ecran desktop, cât și la dimensiunea redusă a smartphone-ului. Necesitatea vitezei mari de încărcare este evidentă, utilizatorii sunt preduspuși să renunțe la achiziția unor produse pe care le vizualizează cu dificultate.
GDPR, securitatea paginii web și a plăților online
Pentru a proteja informațiile clienților împotriva fraudelor, dar și datele platformei de e-commerce, trebuie să securizați magazinul online. Printre măsurile de securitate care se implementează, se numără certificatele SSL, implementarea și configurarea unui modul GDPR și administrare cookies, autentificare cu doi factori și alegerea unui procesator de plată sigur, care se preocupă constant de securizarea plăților online.
Proces de achiziție simplificat
Este important ca utilizatorii magazinului să găsească ușor informațiile de care au nevoie și să aibă acces rapid la butonul de Adăugare în coș. Apoi, odată adăugat în coș, aceștia trebuie să parcurgă cât mai puțini pași până la alegerea modalității de plată și finalizarea comenzii.
Datele companiei și link-urile către paginile web ale protecției consumatorului
Orice magazin online care comercializează produse / oferă servicii contra cost, trebuie să afișeze datele reale de identificare a companiei (nume, CUI etc.), împreună cu numărul de telefon și adresa de email pentru contact. De asemenea, în footer-ul paginii web, trebuie să fie cât mai vizibil afișate bannerele și link-urile către paginile web ale Protecției Consumatorului.
Informații și imagini reale ale produselor
Review-urile slabe, rata scăzută de comenzi sau retururile dese pot indica lacune în descrierea produselor sau imagini care nu reflectă produsul real. Într-o piață cu concurență din ce în ce mai ridicată, specificațiile produsului, împreună cu o descriere emoțională în care să se specifice beneficiile și ce nevoi îndeplinește produsul respectiv, sunt mai mult decât necesare pentru a face diferența în decizia de cumpărare.
Informații despre politica de livrare, plată și retur
Este deopotrivă legal și impetuos necesar ca fiecare magazin online să specifice clar politica de livrare (termene, locații, curier / ridicare din magazin etc.) și modalitatea de plată a produselor (numerar la livrare, plată online cu cardul, ordin de plată, vouchere etc.). În plus, trebuie specificați pașii necesari și condițiile în care se poate plasa un retur: termenul maxim de înapoiere a produselor, în ce condiții sau ce tip de produse sunt acceptate la retur, dacă se plătește o taxă suplimentară.
Configurare Pixel și conturi Business Google / Social Media
Conturile business de Google și Social Media sunt o metodă absolut necesară pentru promovarea magazinului și a produselor aferente. Configurarea pixelului și conectarea paginii web cu rețelele sociale nu doar că impulsionează vânzările, dar au și rolul de tracking vizitatori / utilizatori / clienți, pe baza datelor furnizate adoptându-se cele mai frecvente decizii de promovare.
Categorii, filtre și atribute cât mai detaliate
Structurarea produselor pe categorii și subcategorii trebuie să aibă la bază o analiză a acestora, care să cuprindă tipologia produselor, dar și obiceiurile de consum ale clientului vizat, sezonalitatea sau nevoia de impulsionare a vânzării unei anumite categorii. Filtrele de selecție și atributele, de asemenea, trebuie concepute astfel încât să ajute utilizatorul în procesul de navigare și să îi faciliteze procesul de cumpărare.
Oferte și coduri de reducere afișate vizibil
Vânzările sunt mereu impulsionate de perioadele de reduceri, de aceea se recomandă realizarea constantă de campanii de reducere a diverselor produse în funcție de perioadele anului (Spring Sale, Black Friday, oferte de Crăciun etc). De asemenea, pentru retenția clienților fideli, pot fi create coduri de reducere dedicate sau pachete de produse la prețuri preferențiale.
SEO – Optimizarea magazinului
SEO se referă la optimizarea unei pagini web cu scopul de a-i crește poziția în lista de rezultate generate de motoarele de căutare. Se realizează încă de la conceperea efectivă a site-ului, în urma efectuării unei analize a cuvintelor cheie. SEO on page se focusează asupra conținutului site-ului în sine și, în general, presupune conceperea de titluri cât mai relevante pentru produse și pagini, descrieri detaliate, cu plasarea cuvintelor cheie frecvent căutate în “title tag”, “headline”, “subheading”, “alt tag”, “content” etc., optimizarea imaginilor, url-urilor, dar și a categoriilor și subcategoriilor de produse.
Secțiune de Blog
Recomandate, și nu obligatorii în cazul unui magazin online, articolele de blog pot ajuta la optimizarea organică (SEO) și conduc către o indexare mai bună în Google (în timp). În plus, prin blog, poți oferi clienților informații suplimentare despre produsele comercializate, astfel încât să vii în întâmpinarea nevoilor lor cu diverse studii, recomandări de utilizare sau răspunsuri la întrebările frecvente pe care le au.
Ai nevoie de un magazin online?
Pachet Magazin Online
-
Design conform ghidului de brand;
-
Panou de administrare cu acces prin user și parolă;
-
Structură responsive, adaptată diverselor dispozitive de redare: desktop, laptop, tabletă și smartphone);
-
Realizare structură categorii produse, pagină produs și atribute specifice pentru filtrarea adecvată a produselor căutate;
-
Implementare setări pentru moneda de tranzacționare, adresă comandă, adrese livrare, metode de plată (numerar la livrare, plată online);
-
Creare și configurare adrese de email (contact@, comenzi@, retur@ etc);
-
Configurare module facturare, procesator de plăți și platformă curier;
-
Implementare GDPR și pagini pentru: politica de Cookies și Confidențialitate, Termeni și Condiții, Modalitatea de comandă, livrare, plată și retur;
-
Configurare formulare de contact și de retur și date de contact (telefon, adrese de email);
-
Afișare informații utile pentru clienți, link-uri oficiale ANPC;
-
SEO (optimizarea textelor, imaginilor, paginilor, viteza de încărcare);
-
Configurare module de SEO, tracking și indexare în Google: Analytics, Search Console;
-
Configurare și conectare cu conturi business Social Media (Meta Pixel, Tik Tok Pixel);
-
Implementare Newsletter;
-
Implementare secțiune de Blog;
-
Consultanță în elaborarea textelor, a campaniilor publicitare și a prezenței online a brand-ului;
-
Consultanță în alegerea domeniului și hosting-ului.
Hai să construim împreună
Magazinul tău Online!
Care este povestea ta?
Contactează-mă, povestește-mi și vom stabili împreună direcțiile de design care vor exprima cu claritate povestea brand-ului tău!